מהו היתר רעלים ומי צריך אותו?

חוק החומרים המסוכנים שחוקק בשנת 1993 קובע כי לא יבוצע מסחר ברעלים בן אדם ובן אדם אחר או ארגון אחר במידה שלאדם או לארגון או לשותפיו אין היתר רעלים.

היתר רעלים הינו אישור על פי החוק לעסוק ברעלים. 

היתר הרעלים כולל את הפרטים של המחזיק בהיתר ורשימת חומרים וכמויות בהם ניתן להשתמש. כמו כן,  כולל ההיתר תנאים פרטניים שנקבעים בהתאם לתחום העיסוק והאישורים הנדרשים לתחום העיסוק.

חוק חומרים מסוכנים - מידע על החוק ועל הפעולות שצריכות להתבצע על ידי בעל עסק שמחזיק בהיתר רעלים 

חוק  חומרים מסוכנים קובע כיצד יש להתנהל עם  החומרים השונים, כאשר רשימת החומרים שמוגדרים כרעלים מפורטים בתוספת השנייה לחוק. יש לציין שחומרים אלו יכולים להתקיים בצורתם הפשוטה או להיות מעורבבים עם חומרים אחרים.

החוק מגדיר כיצד יש לאחסן את החומרים, אילו שלטים יש להתקין, נהלי חירום, תחומי אחריות, שינוע וחוקים נוספים. 

שלוש שנים לאחר חקיקת החוק התווספו לו כמויות החומרים בריכוזים להם נדרש היתר רעלים. 

התנאים לקבלת היתר הרעלים מחייבם את בעל העסק לבצע פעולות שונות, ביניהן: לנהל פנקס רעלים – בפנקס יש לרשום את המכירות והרכישות של החומרים המסוכנים.

כמו כן, על המחזיק בהיתר למנות אחראי רעלים, לדאוג לצוות חירום היודע לטפל במקרים כגון שפך ושריפה, לקיים תיק מפעל, לטפל בפסולת מסוכנת, להציב שלטים לזיהוי חומרים מסוכנים, לאחסן את החומרים המסוכנים בצורה בטוחה ולבצע פעולות נוספות.

היתר רעלים ניתן לאחר בדיקה שמתבצעת על ידי אנשי מקצוע ונציגים של המשרד להגנת הסביבה, בדיקה של הסיכונים הקיימים וההיערכות למניעת הסיכונים. 

לפני שניתן ההיתר נקבעות גם דרישות ומוגדרים תנאים לטיפול בסיכונים במצבי שגרה ובמצבי חירום.

Safety On - דואגים לנושא היתר הרעלים ולמגוון נושאים אחרים הקשורים לבטיחות בעבודה

נושא הבטיחות בעבודה חייב להיות מטופל בצורה מקצועית, שכן הוא הדבר החשוב ביותר.

כמנהלי עסק, אתם אחראיים לכך שמקום העבודה יהיה בטוח וכי הסיכונים למחלות עבודה ואירועים חריגים יהיו נמוכים ככל אשר ניתן. מכיוון שאתם נושאים בשלל תחומי אחריות, רצוי עבורכם לקבל סיוע מחברה חיצונית שמתמחה בתחום וצברה ניסיון רב שנים, בצורה זו תוכלו להקל על עצמכם ולהשקיע את המשאבים בנושאים אחרים, תוך כדי ידיעה שכל הקשור לנושא הבטיחות בעבודה מטופל בצורה מקצועית.

החברה שלנו - Safety On, מתמחה בנושא הבטיחות ומספקת את שירותיה לחברות וארגונים, מפעלים ובתי עסקים. שירותינו מגוונים ביותר ואנו מתאימים אותם לסוג העסק, לסיכונים הקיימים בו, למאפיינים שלו וכמובן - לדרישות החוק.

בין שירותינו הרבים אנו דואגים לכל נושא היתר הרעלים ונושאים נוספים שקשורים לבטיחות במקום העבודה. 

במידה שאתם מעוניינים לקבל מאיתנו שירות, אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטלפון, על ידי שליחת מייל, באמצעות שליחת הודעת וואטסאפ או על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם.

נשמח לעמוד לשירותכם.