יתרונות העסקת ממונה בטיחות

היום ניתן למצוא יותר ויותר ארגונים וחברות, אשר בוחרים להשקיע בהעסקת ממונה בטיחות מקצועי ומנוסה. מדובר על בעל מקצוע שיכול לתרום המון לכל מקום עבודה, מאחר והוא אחראי על יצירת סביבת עבודה בטיחותית ובריאה יותר עבור העובדים. 

יש לזכור כי המשאב החשוב ביותר בכל מקום עבודה הינו העובדים שלו, לכן יש צורך להשקיע בהם ולספק להם סביבת עבודה נוחה ובטיחותית. כמו כן, יש לזכור כי החוק קובע כי המעסיק אחראי על הבטיחות והבריאות של העובדים, כולל תאונות עבודה ומחלות מקצוע. 

מסיבות אלו בדיוק, חשוב להעסיק ממונה בטיחות, אשר יוכל לצמצם את הסיכון לתאונות עבודה ומחלות מקצוע וכמובן לשמור על סביבת עבודה בטיחותית יותר. אנו בחברת Safety On מתמחים בתחומי הבטיחות השונים ונשמח לספק לכם ממונה בטיחות מקצועי ואיכותי. 

מדוע כדאי להעסיק ממונה בטיחות?

קודם כל, כדאי לדעת כי החוק מחייב כל מפעל המעסיק 50 עובדים או יותר, למנות ממונה בטיחות. כמו כן, הדבר נכון עבור מקומות עבודה נוספים, כמו למשל, בתי מלון, מרכזים רפואיים, נמלי תעופה, חברות בנייה המעסיקות לפחות 100 עובדים ועוד. 

אך חשוב לזכור כי לא מעט חברות וארגונים בוחרים להעסיק ממונה בטיחות, למרות שהם אינם מחויבים לכך לפי החוק. הסיבה לכך נעוצה ברצון של החברות האלו להימנע מתאונות עבודה וממחלות מקצוע, אשר עלולות ליצור רושם שלילי ומוניטין פחות חיובי. 

מעבר לכך, יש לזכור כי במקרה של תאונת עבודה, העובד רשאי לתבוע את המעסיק, דבר שמעלה את הפרמיה לחברת הביטוח. לכן מעסיקים שמעוניינים לחסוך בהוצאות מיותרות, מעדיפים לא פעם להשקיע בממונה בטיחות ברמה גבוהה, על מנת למזער סיכונים ולחסוך מעצמם לא מעט כאב ראש ועלויות מיותרות.

כל היתרונות של ממונה בטיחות

ממונה בטיחות מאפשר לכל מעסיק ליצור סביבת עבודה בטיחותית ונעימה יותר, דבר שיכול להוות יתרון משמעותי. קודם כל, כל עובד היה רוצה לעבוד במקום עבודה איכותי ומקצועי, אשר מקפיד על הבטיחות ודואג לשלומם וביטחונם של העובדים. הדבר יוצר מוניטין חיובי יותר עבור החברה, דבר שיכול לסייע לה בגיוס עובדים עתידיים. מעבר לכך, ממונה בטיחות אחראי לסלק ולדווח על מפגעי בטיחות, הוא אמור להמליץ על פעולות שונות לצורך מזעור סיכונים וכמובן לכתוב הוראות ונהלי בטיחות, המותאמים באופן אישי לאופי העבודה במקום. כמו כן, ממונה בטיחות אמור לערוך תחקירים לתאונות עבודה שהתרחשו במקום ולהסיק מסקנות, במטרה להימנע מתאונות חוזרות. מעבר לכך, תפקידו של ממונה הבטיחות הוא למנוע נזק לסביבה ולרכוש, לשמור על הבטיחות במקום העבודה ולאפשר עבודה יעילה וחלקה יותר.

אנו בחברת Safety On מתמחים בתחום הבטיחות במקום העבודה. אנו נשמח לספק לכם ממונה בטיחות מקצועי ומנוסה, אשר יוכל לספק לכם סביבת עבודה בטיחותית ונעימה יותר. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.