ממונה בטיחות בעבודה-האם חובה בכל ארגון?

ממונה בטיחות בעבודה יכול להוות נכס משמעותי לכל חברה ולכל ארגון, מאחר ומדובר על בעל מקצוע שנועד לשמור על סביבת עבודה בטיחותית ונעימה יותר עבור העובדים. ניר דוידוביץ יועץ בטיחות וממונה בטיחות ינסה לעשות לכם סדר.

החוק מגדיר באופן מפורש אלו מקומות עבודה מחויבים להעסיק ממונה בטיחות בעבודה. למשל, כל מפעל המחזיק ב- 50 עובדים או יותר, חייב לדאוג לשירותיו של ממונה בטיחותית מקצועי ואיכותי. 

כמו כן, כדאי להדגיש כי לא מעט מקומות עבודה שאינם מוגדרים בתור מפעלים, מחויבים לפי החוק להחזיק בממונה בטיחותית. מדובר על בתי מלון, חברות הסעדה, חברות תעופה, נמלי תעופה, רשויות מקומיות, מוסדות רפואיים וכדומה. 

אנו בחברת  Safety On נשמח לספק לכם ממונה בטיחות בעבודה ברמה הגבוהה ביותר, תוך כדי הקפדה על אנשי המקצוע המנוסים והמקצועיים ביותר בתחום.

ממונה בטיחות בעבודה – מה מעולם לא סיפרו לכם?

קודם כל, כדאי להדגיש כי לא מעט ארגונים וחברות בוחרים להחזיק בממונה בטיחות בעבודה, למרות שהם אינם מחויבים לכך לפי החוק. החוק מחייב אומנם לא מעט מקומות עבודה להעסיק ממונה בטיחות, על מנת לצמצם את סיכוני הבטיחות במקום, אך ישנם לא מעט מקומות עבודה שמבינים את היתרונות של העסקת ממונה בטיחות, ובוחרים להעסיק אותו על דעת עצמם. 

חשוב להבין כי אומנם החוק אינו מחייב את כל מקומות העבודה להעסיק ממונה בטיחות, אך הוא עדיין מעביר את האחריות על בטיחות ובריאות העובדים למעסיק. כלומר, במקרה של תאונת עבודה, המעסיק (או חברת הביטוח שלו) יהיה אחראי לשלם פיצויים לעובד שלו. אך באמצעות העסקת ממונה בטיחות, ניתן לצמצם משמעותית את הסיכונים לתאונות עבודה ולמחלות מקצוע, ובכך לחסוך לא מעט כסף וכאב ראש מיותר.

ממונה בטיחות בעבודה – כל הסיבות להעסיק אותו

מעבר לעובדה כי העסקת ממונה בטיחות שומרת על בריאות העובדים ועל התחושה החיובית שלהם במקום העבודה, מדובר גם על השקעה לטווח הרחוק. 

באמצעות הפחתת הסיכון לתאונות עבודה ומחלות מקצוע, ניתן לחסוך לא מעט בתשלום הפרמיה לחברות הביטוח. כמו כן, יש לזכור כי המשאב החשוב והיקר ביותר בכל מקום עבודה הוא העובדים. לכן כדאי לדאוג להם לסביבת עבודה נעימה ובטיחותית, מאחר והדבר תורם לתחושת המורל ולמוטיבציה שלהם להשקיע ולהצליח במקום העבודה. 

יש לזכור כי כל עובד רוצה להרגיש חשוב ומוערך ולכן השקעה בבטיחות שלו יכולה להשיג בדיוק את המטרה הרצויה. ממונה בטיחות בעבודה אחראי לדווח על מפגעי בטיחות שונים, לספק המלצות למזעור סיכונים במקום העבודה, לכתוב הוראות ונהלי בטיחות, לערוך תחקירים לתאונות ועוד.

אנו בחברת  Safety On נשמח לספק לכם ממונה בטיחות בעבודה ברמה הגבוהה ביותר. אנו עובדים אך ורק עם אנשי המקצוע המנוסים והאיכותיים ביותר, אשר יבטיחו לשמור על הבריאות והבטיחות של העובדים שלכם. לקבלת ייעוץ או מידע נוסף, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.