יתרונות בהעסקת ממונה בטיחות לייזר

היום ניתן למצוא לא מעט יתרונות בהעסקת ממונה בטיחות לייזר, מאחר ומדובר על בעל מקצוע שיכול לתרום המון לארגון או לחברה שלכם. כדאי לדעת כי כבר בשנת 2005 נקבעו תקנות בטיחות בעבודה, אשר חלות על כל מקום עבודה אשר חושף את העובדים שלו לקרינת לייזר. המטרה של התקנות האלו, היא להבטיח כי העובדים אשר מתעסקים עם קרינת לייזר, יכירו את הסיכונים השונים הכרוכים בכך ויקפידו על תקנות הבטיחות, שנועדו לשמור על בריאותם. אנו בחברת  Safety On נשמח לספק לכם ממונה בטיחות לייזר, שיוכל להפוך את סביבת העבודה לבטוחה ונעימה יותר עבור העובדים. ממונה הבטיחות לייזר ידאג לקיים הדרכות ולכתוב נהלים, אשר יאפשרו לעובדים לעבוד בצורה יעילה ובטיחותית יותר, תוך כדי שמירה מקסימלית על בריאותם.

מי יכול לשמש בתור ממונה בטיחות לייזר?

קודם כל, חשוב להדגיש כי כל מקום עבודה אשר מצריך שימוש במכשיר לייזר מסוכן, חייב למנות ממונה בטיחות לייזר, במטרה לשמור על הבטיחות והבריאות של העובדים. תקנות הבטיחות קובעות כי העסקת ממונה בטיחות לייזר מוטלת על המעסיק, וכי עליו לוודא כי מדובר על בעל מקצוע בעל תואר בתחום של מדעי הטבע, הנדסה, טכנולוגיה, אלקטרוניקה, חשמל וכדומה. מעבר לכך, מדובר על אדם שעבר קורס ממונה בטיחות לייזר וקיבל תעודת הסמכה מתאימה. בנוסף לכך, חשוב לבדוק כי מדובר על אדם בעל ניסיון בעבודה עם מערכות לייזר בדרגת סיכון של 3B ו-4. רק אדם שעומד בדרישות הניסיון ובדרישות ההשכלה האלו, יכול לקבל הכרה של מפקדת העבודה הראשית ולשמש בתור ממונה בטיחות לייזר במקום העבודה שלכם.

מהם היתרונות של ממונה בטיחות לייזר?

חשוב להבין כי ממונה בטיחות לייזר יכול לתרום המון לכל מקום עבודה הכולל שימוש במכשור לייזר, מאחר והוא מספק ייעוץ מקצועי למעסיק בכל הנוגע לנושאי הבטיחות. באמצעות הדרכה מקצועית ואיכותית, ממונה הבטיחות יכול להפחית באופן ניכר את כמות תאונות העבודה או האירועים של כמעט תאונה, בכל הקשור לעבודה עם קרינת לייזר. בצורה כזו, ניתן למנוע תחלופה גבוהה של עובדים, לחסוך את התקציב המיועד להכשרה של עובדים חדשים וכמובן לחסוך בהוצאות הביטוח, מאחר וכל מקרה של תאונה במקום העבודה מעלה את הפרמיה המשולמת לחברת הביטוח. בנוסף לכך, יש לזכור כי ממונה בטיחות לייזר אחראי על הכנת תוכנית בטיחות לייזר, אשר אמורה לציין את כל האזורים במקום העבודה, שבהם קיימת סכנה כתוצאה מהלייזר, ולכן יש צורך לנהוג בהם במשנה זהירות. בנוסף לכך, תפקידו של הממונה כולל הדרכת עובדים בתחום של עבודה בטיחותית עם קרינת הלייזר ווידוא כי העובדים משתמשים בציוד מגן אישי.

אנו בחברת  Safety On נשמח לספק לכם ממונה בטיחות לייזר, שיוכל להפוך את מקום העבודה שלכם לבטוח ונעים יותר עבור העובדים. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, צרו קשר.