תפקידו של ממונה בטיחות לייזר הוא לספק הנחיות לסביבת עבודה בטוחה וזאת על פי סעיף 4 לתקנות הבטיחות בעבודה, אשר קובע כי מקום עבודה בו עשויים פועל מכשיר לייזר מרמה R3 בתחום הלא נראה (Class 3R) או יותר מכך - מחויב במינוי ממונה בטיחות לייזר.

ראשית, אילו סכנות יש בלייזר?

קרינת הלייזר יכולה לגרום לנזקים לעיניים ובכלל זאת לרשתית, לקרנית ולעדשה.
הפגיעות יכולות להיות מורכבות ורחבות ולכלול צלקות, פגיעה ביכולת המיקוד, חסימת העכרה של עבירות אופטית, איבוד כושר הראייה ופגיעה בעצב האופטי.
סכנה מרכזית נוספת הנובעת מחשיפה לקרני הלייזר היא פגיעה בעור.
חשיפה ארוכה לקרני לייזר, גם כאשר מדובר על עוצמה נמוכה, עשויה לגרום להתפתחות של סרטן העור. מובן שככל שעוצמת הלייזר גבוהה יותר כך הסיכון גדל בהתאם.
יתרה מזאת, קרני הלייזר עלולות לגרום לכוויות עור בדרגות שונות.
בהתאם לכך, מעבר להיות המינוי דרישה על פי חוק, חשיבותו של ממונה בטיחות לייזר לשמירה על בריאות העובדים ולהגברת בטיחות סביבת העבודה עשויה להיות מכרעת במגוון תרחישים שאפשר - וחובה - למנוע מראש.

הסמכתו של ממונה בטיחות לייזר

ממונה הבטיחות הוא אדם בעל תואר באחד מהתחומים הבאים: חשמל, אלקטרוניקה, מדעי הטבע או תארים מתקדמים כמו גרעין ואלקטרואופטיקה. אולם לא די בתארים אלו כדי לעסוק בתחום, אלא יש צורך בהסמכה ייחודית המתקבלת לאחר קורס ממונה בטיחות לייזר - וכאשר מדובר על מערכות לייזר מרמות שונות, קיים גם הצורך בהסמכה הכוללת גם ניסיון מעשי.

תפקיד ממונה הבטיחות בלייזר

תפקידו של ממונה בטיחות לייזר במקומות עבודה הוא לספק לעובדים הנחיות כיצד עליהם לפעול כדי לשמור על סביבת עבודה בטוחה – ולקיים ביקורות על מנת לוודא שסביבת העבודה אכן מותאמת לתקנות.

כמו כן, תפקידו של ממונה בטיחות הלייזר הוא להדריך את העובדים ולוודא כי המקום מחזיק באמצעי ההגנה הדרושים. כך למשל יוודא ממונה בטיחות לייזר כי השילוט במקום העבודה תואם את התקנות, הוא יבצע בדיקות סביבתיות באמצעות מעבדה כדי לוודא שאכן מקום העבודה בטוח לעובדים. נוסף על כך, ממונה הבטיחות עורך סקר סיכונים, מוודא ומפקח על קיום הנחיות הבטיחות ואף מאפיין את ציוד המגן האישי של העובדים בהתאם לסיכוני העבודה והחשיפה ללייזר.

כמו כן, יספק ממונה בטיחות לייזר ייעוץ למעסיק בנושאי בטיחות בעבודה עם לייזר ויכין תוכנית בטיחות המכילה את כל המידע הנחוץ למעסיק, כולל רישום אזורי הסיכונים בעבודה בצורה מסודרת.


Safety On – לשמור על הבטיחות כערך עליון

חברת Safety On מתמחה בתחום הבטיחות במקומות העבודה. אנו מספקים שירותי ממונה בטיחות לייזר לעסקים מאת אנשי מקצוע מוסמכים, ותיקים ובעלי ידע וניסיון. כל לקוח שלנו זוכה לליווי צמוד ולמעטפת שירותים אישית המותאמת בדיוק לצרכיו.

לשירות ממונה בטיחות לייזר מאת המומחים ביכולתך ליצור איתנו קשר עוד היום, אנו נשמח להעמיד לרשותך את כל הכלים הנחוצים לך לשמירה על בטיחות במקום העבודה.

  • בית קמה, ישראל
  • נותנים שירותים בפריסה ארצית