תיק שטח - אל תיתפסו לא מוכנים בשעת חירום

תיק שטח הוא מתוקף הוראת מכ"ר 503 (מפקח כיבוי-אש ראשי) ומיועד למבנים בגובה 29 מטר מעל הכניסה הקובעת ולמבנים המפורטים בנספח א' של ההוראה.

כאשר מכינים את תיק השטח חשוב מאוד לבחור ממונה בטיחות אש מקצועי שמבצע עבודה יסודית ומכין את תיק השטח בצורה נכונה, בצורה זו יוכל בעל העסק לעמוד בדרישות כיבוי האש את הביקורות למנוע סכנת אבדות בנפש ונזק לרכוש.

אבל מהו תיק השטח? מה הוא מכיל? במאמר זה נענה על השאלה החשובה.

מהו תיק שטח? איזה מידע הוא מכיל?

תיק שטח הוא סוג של תעודת זהות של בניין. התיק נכתב בהתאם לצרכים של כיבוי אש וקובע דרכי התמודדות עם סכנות שונות. 

תיק השטח מספק לרשות הכבאות מידע חיוני אודות הבניין. בתיק רשומים פרטים שונים, כמו למשל: המיקום של מערכות כיבוי האש ומערכות המים בבניין, המיקום של פתחי המילוט ומידע חשוב נוסף. 

ברוב המקרים, החובה להחזיק בתיק שטח חלה על מבנים ציבוריים, כמו למשל: קניונים, בתי חולים, משרדים ועסקים שונים.

על תיק השטח להיכתב על ידי מומחה בתחום. התיק כולל את תכנית ניהול הבטיחות בעבודה ותכנית המבנה, כלומר: מהו מיקום החדרים שבבניין, מהו מיקום הממ"דים, היכן ממוקמות המדרגות והמעליות, היכן נמצאות הדלתות, היכן נמצאים החלונות, מהו אופי החניונים, היכן נמצאות מערכות מיזוג האוויר, מערכות החשמל ומערכות כיבוי האש, היכן נמצאים השירותים והיכן נמצאים אזורים אחרים.

מעבר לכך כולל תיק השטח מידע חיוני נוסף אודות המבנה, כמו למשל: מי נמצא במבנה, באיזה תחום העסק שנמצא במבנה עוסק ולמה משמש המבנה.

כמו כן, מפורטות בתיק השטח דרכי ההמלטות מהמבנה בעת סכנה, בין היתר: היכן נמצאים הפתחים מהם יכולים להיכנס כוחות ההצלה, ובנוסף, היכן נמצאות משאבות הכיבוי, היכן נמצאים הספרינקלרים ומידע אחר. 

תיק השטח מכיל גם מידע הנוגע לנוהל היערכות במצבי חירום ובעת שריפה, זאת בהתאם לתנאי השטח. בסעיף זה מפורטים הנהלים הנוגעים לאופן פינוי הדיירים, הדרכים שבאמצעותן ניתן למנוע מקרי חירום ומידע אחר, מידע זה חיוני עבור רשות הכבאות משום שהוא מסייע לה לחסוך זמן במצבי חירום, בצורה זו לא צריכים הכבאים להכיר את המקום ולחפש דרכי מילוט, משום שכל המידע נמצא בתיק השטח.

אנו - בחברת Safety On מתמחים בכל הקשור לבטיחות בסביבת העבודה ואנו מסייעים למגוון עסקים, חברות, מפעלים וארגונים לשמור על העובדים והציוד, להפחית את הסיכונים ולמנוע תאונות עבודה. 

תיק שטח הינו מסמך חשוב ובמידה שאתם מעוניינים לקבל סיוע בנושא נשמח לעזור לכם.

בעלי המקצוע אשר עובדים בחברה שלנו ידאגו לכך שתיק השטח שלכם ייכתב בצורה מקיפה ויסודית, כך תוכלו לשמור על האנשים הנמצאים במקום ובמידה שחלילה יתרחש אירוע חירום, תדעו כיצד לפעול. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל שירות מקצועי ואמין.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.