יועץ בטיחות לארגונים

לאורך השנים אירעו תאונות עבודה רבות במפעלים וחברות. כדי לצמצם, להפחית ואף למנוע את האירועים הללו החלה רמת המודעות בנוגע לנושא לעלות. יחד עם זאת, לא די בהעלאת המודעות בנוגע לסיכונים הקיימים במקומות העבודה השונים וחשוב מאוד להפנים את הנושא ולדעת כיצד לפעול כדי למנוע את ההשלכות החמורות של ביצוע פעולה באופן שאינו בטיחותי ושימוש בציוד בצורה לא בטוחה. כמו כן, חשוב לדעת כיצד לפעול במצבי חירום וליישם את דרכי הפעולה. כל הנושאים הללו הינם חשובים ביותר. שמירה על הבטיחות עשויה להציל חיי אדם ולמנוע נזק לרכוש. לכן יש חשיבות גדולה לדאוג לייעוץ בטיחות לארגונים.

שמירה על סביבת עבודה בטוחה

כדי לפקח אחר הנושא הכה מהותי ולמנוע מצבים בהם עובדים נפגעים כתוצאה מבטיחות לקויה במפעל או בארגון, הוחלט להסדיר תקנות בטיחות אותן ניתן לוודא מול ייעוץ בטיחות לארגון.

כל עסק מחויב לפעול בהתאם לתקנות אילו ולוודא שכל נושא הבטיחות בסביבת העבודה, לרבות השימוש והאחסון של הציוד והחומרים השונים מנוהל באופן קפדני ובשיטות בטוחות. לדוגמא, ישנם עסקים מעל 25 עובדים שחייבים להקים ועדת בטיחות. הוועדה אחראית על כל ההיבטים הקשורים לנושא הבטיחות בעסק. במקרה שחלילה התרחש אירוע בטיחות, על הוועדה להגיש הצעות למניעת אירועים דומים בעתיד. מעבר לכך, יש להפיק לקחים מהאירועים ולהבין מדוע הם נגרמו כדי למנוע את חזרתם.

כדי לוודא שהעובדים, ההנהלה וכל הגורמים הרלוונטיים נוהגים בהתאם לתקנות הבטיחות מומלץ כי כל ארגון, חברה ומפעל יקבלו את שירותיו של יועץ בטיחות לארגונים. 

תפקידו של יועץ בטיחות

כפי שצוין- התפקיד של יועץ בטיחות לארגון הוא לוודא שכל הנמצאים במקומם העבודה פועלים בהתאם לכללי הבטיחות. על היועץ יכול לעזור לארגון לקדם את כל ההיבטים של נושא הבטיחות. כמו כן, חלה על היועץ האחריות ליידע את הגורמים הרלוונטיים במקום העבודה בנוגע לדרישות החוק החלות על בטיחות העובדים בהתאם למקום עבודתם. 

על יועץ בטיחות לארגונים גם להסביר מהי הדרך ליישם את החוקים ולסייע בכל הקשור לפן הטכני, הכולל בין היתר: לוודא שאביזרי הבטיחות הותקנו בצורה נכונה ולוודא שצוות העובדים יודע כיצד להשתמש באביזרי הבטיחות. מעבר לכך, על היועץ לפקח על אופן העבודה, לוודא שהעובדים בריאים ובטוחים ושמקום העבודה בטוח מבחינת המכשירים הקיימים ומבחינת חומרים מסוכנים, אם חומרים אלו קיימים. במידה שאכן ישנם חומרים מסוכנים למגע או שאיפה, על יועץ הבטיחות לקבוע כיצד יתבצע השימוש בהם, כיצד הם יאוחסנו ולהגביל את רמת החשיפה לרמה מסוימת על מנת לשמור על בריאות העובדים. 

בנוסף, יועץ בטיחות לארגון יכול לעזור בכתיבת תכנית ניהול בטיחות וכן להדריך את העובדים, לוודא שהמקום מחזיק בכל האישורים הנדרשים לשמירה על הבטיחות ולבצע פעולות הכרחיות נוספות.

החברה שלנו, חברת Safety On, מתמחה בתחום הבטיחות ומסייעת לארגונים, חברות, מפעלים ועסקים אחרים לשמור על הבטיחות בסביבת העבודה. נשמח לסייע לכם לשמור על מקום עבודה בטוח.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.