הדרכת עבודה בגובה

אם עובדים בעסק שלכם עובדים בגובה עליכם להקפיד להסמיך את עובדיכם כעובדי גובה. הדרכות עבודה בגובה צריך להעביר מדריך שקיבל הסמכה להעברת הדרכות עבודה בגובה ועליו להחזיק בתעודה רלוונטית. במידה שהמדריך בו תבחרו לא יחזיק בהסמכה הנחוצה (הסמכה שניתנת ממשרד התמ"ת), הרי שאתם מסכנים את חיי העובדים, מסכנים את הסביבה בה מתבצעת העבודה ומסכנים את העסק שלכם. 

יש לציין כי על כל בעל עסק להקפיד להעביר לעובדים שלו הדרכות בטיחות שרלוונטיות לתחום העיסוק ולסיכונים הפוטנציאליים של העבודה.

עבודה בגובה מוגדרת כעבודה עם פוטנציאל נפילה לעומק העולה על 2 מטרים ויותר. דוגמא לעבודות אילו יהיו (עבודה על סולם, עבודה על גג ללא מעקה תיקני, טיפוס על קונסטרוקציה, עבודה מתוך במת הרמה או סל להרמת אדם, עבודה מתוך פיגומים לא ממוגנים, עבודה על משטחים מוגבהים כגון משאיות, פלטפורמות תעשייתיות ללא מעקה ועוד.

עבודה בגובה - חשיבותן של הדרכות עבודה בגובה

כאשר מדובר על עבודה בגובה, הרי שמדובר על עבודה הכרוכה בסיכונים רבים - ביניהם אתגרים מקצועיים ובטיחותיים. כבר התרחשו בעבר לא מעט מקרים בהם עובדים מצאו את מותם במהלך עבודתם בגובה. למעשה, בעשרים שנה האחרונות ואף יותר, רוב מקרי המוות בתאונות עבודה מקורם בעבודה בגובה.

כדי למנוע את הסיכונים ולהגביר את רמת הבטיחות בעבודה מסוכנת זו, חובה על כל עסק שעובדיו מבצעים עבודה המוגדרת עבודה בגובה על פי החוק להעביר לעובדיו הדרכת עבודה בגובה - הדרכת בטיחות מסודרת ומקיפה.

לצורך הפחתת הסיכונים הוחלט כי משרד התמ"ת יהיה הגורם האחראי על הסמכת מוסדות לימוד ללימודי עבודה בגובה, לרבות מדריכי עבודה בגובה ורק אנשים שמחזיקים בתעודת מדריך מוסמך מטעם המוסדות הרלוונטיים רשאים להעביר הדרכות בנושא עבודה בגובה.

הדרכות עבודה בגובה שמועברות על ידי מדריכים מקצועיים המחזיקים בהסמכה הדרושה, מספקות לעובדים את הידע הדרוש לצורך ביצוע עבודה בטוחה ואף מתרגלים אותם בזה. 

במסגרת ההדרכות לומדים העובדים את כל הכללים לפיהם יש לעבוד, לומדים על אמצעי הבטיחות הקיימים ועל אופן השימוש בהם.

 מדריכים מקצועיים מלמדים את העובדים את העקרונות הקריטיים לפיהם יש לעבוד וחשוב לוודא כי העובדים הבינו את תכני ההדרכות ועובדים בהתאם להנחיות.

Safety On - להדרכות בטיחות מקצועיות לעבודה בגובה

במידה שאתם מחפשים מדריך מקצועי להדרכות עבודה בגובה, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו - Safety On. החברה שלנו מתמחה בכל הקשור לבטיחות במקום העבודה ואנו מספקים את שירותינו למגוון מפעלים וחברות. 

ניסיוננו הרב מאפשר לנו להתאים את שירותינו לצרכים של כל חברה ולשפר את רמת הבטיחות בעבודה. שירותינו כוללים בין היתר העברת הדרכות בטיחות לעובדים, לרבות העברת הדרכת עבודה בגובה. 

אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטלפון, המייל או על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם.