הדרכת בטיחות לעובדי משרד

עובדים בחברות, מפעלים, מוסדות וארגונים אחרים חשופים למפגעים וסכנות. מרבית התאונות מתרחשות בשל אי שמירה על כללי הבטיחות. במקרים מסוימים העובדים אינם פועלים בהתאם לנהלים והתקנות משום שהם מזלזלים בהם, במקרים אחרים הם פועלים בצורה שגויה משום שהם לא קיבלו את המידע הדרוש בנוגע לסכנות הקיימות בסביבת עבודתם. 

גם משרד מוגדר כמקום עבודה. במשרד ישנם מכונות (מגרסות, מלחמים, מכונות צילום וכו') ועבודה עם מכונות אילו יוצרת סיכונים. בנוסף, סביבה משרדים מרובה בסיכוני חשמל וגורמים נוספים שעלולים להביא לתאונת התחשמלות או שריפה.

על מנת להפחית ולמנוע תאונות במקום בעבודה, חוקקו נהלים, פקודות ותקנות. החוק קובע כי על כל בעל עסק למסור לעובדיו מידע מעודכן בנוגע לסיכונים הקיימים במקום העבודה ובתחנת העבודה בה הוא מועסק.  על בעל העסק למסור לעובדיו הוראות הנוגעות לאופן השימוש, התחזוקה והתפעול של חומרים וציוד ולהסביר לו כיצד לבצע את התהליכים השונים במקום העבודה בצורה בטוחה. ואיך עושים את זה? באמצעות הדרכת בטיחות לעובדי משרד.

הדרכות בטיחות לעובדים

אז כפי שציינו, כדי שהמידע הדרוש יעבור בצורה מסודרת וכדי שהעובדים וההנהלה ידעו מהן הסכנות, כיצד להתנהל בצורה בטוחה, כיצד למנוע סיכונים וכיצד לפעול במצבי חירום, מחוייב בעל המקום להעביר לעובדים הדרכות בטיחות לעובדי משרד. במסגרת ההדרכות יקבלו העובדים מידע הנוגע לסיכונים הקיימים בסביבת העבודה, ילמדו כיצד למנוע אותם ואיך להגן על עצמם מפני הסיכונים. 

כדי שהמידע יועבר בצורה מדויקת ונכונה, על המעסיק להיעזר בבעל מקצוע מתאים, כמו למשל: ממונה בטיחות מנוסה ומדריך בטיחות מוסמך. על המעסיק ובעל המקצוע לוודא שהעובדים הבינו את הסיכונים הקיימים ויודעים כיצד למנוע אותם. על כל עובד להבין בדיוק מהם הסיכונים הקיימים במסגרת עבודתו ותפקידו ועל ההדרכות להתקיים לפחות פעם בשנה. כמו כן, מחוייב בעל המקום לנקוט באמצעים על מנת לוודא שההדרכות הובנו כראוי וכי העובדים פועלים לפיהן. 

החשיבות הרבה של הדרכות בטיחות לעובדי המקום

הדרכות הבטיחות חשובות ביותר משום שלא משנה מה תהיה כמות המשאבים שתוקצה לממונה הבטיחות, בסופו של דבר הפחתת הסיכונים תלויה רק בהתנהגותם של העובדים. 

הדרכת בטיחות לעובדי משרד תכלול הטמעת חשיבה פרואקטיבית בקרב העובדים מכיוון שהיא זו שתקבע את התוצאה הסופית. 

פיקוח מתמיד על כל עובד אינו אפשרי, לכן, חשוב שהעובדים יפנימו את נושא הבטיחות, יכירו בסיכונים הקיימים במקום עבודתם ובסיכונים הקיימים בביצוע עבודות הספציפיות המתבצעות על ידם (כל אחד ותפקידו). הדרכות בטיחות יאפשרו לעובדים להבין היטב את סביבת העבודה בה הם עובדים ואת הסכנות הקיימות בה, כך שהם יהפכו להיות חלק ממערך הבטיחות.

Safety On - כי שמירה על העובדים שלכם היא הדבר החשוב ביותר

אם אתם מנהלים ארגון, מפעל, חברה או כל עסק אחר, חשוב שתישמרו על העובדים שלכם ותוודאו שהם חוזרים לביתם בכל יום כשהם שלמים ובטוחים, בסופו של דבר הרי שזהו הדבר החשוב ביותר. 

קבלת הדרכת בטיחות לעובדי משרד או שירות מיועצי הבטיחות העובדים בחברה שלנו, Safety On , תסייע לכם לשמור על הבטיחות של העובדים. החברה שלנו מתמחה בכל הקשור לבטיחות בעבודה, יועצי הבטיחות שלנו מנוסים ומקצועיים ואנו מתאימים את שירותינו לצרכים של כל עסק.

נשמח לעמוד לשירותכם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.