ייעוץ בטיחות למעבדות

קיימות בישראל מגוון מעבדות, חלק מהמעבדות נמצאות בתעשייה, שירותים הרפואיים, משרד החינוך או האקדמיה והן מהוות סוג של מפעלים משום שיש בהן חומרים ותהליכים שעלולים לגרום לסיכונים מיוחדים. 

מעבדה מוגדרת כ"מקום שבו מבצעים דגימות, בדיקות, אנליזות, סינתזות, ניסויים, מחקר ופיתוח, הדרכה, לימוד והוראה תוך שימוש בגורמים מסוכנים"

נוסף על כך, מתקיימים במעבדות תהליכים שדורשים הקפדה על כללי הבטיחות ובמידה שלא מקפידים לפעול בהתאם לכללי הבטיחות, עלולות להיות לכך השלכות קשות, שכן הנזקים עלולים להיות פיזיים או כלכליים. כאן נכנס לסיפור ייעוץ בטיחות למעבדות באופן מקצועי.

על מעבדות כימיה וחשיבות השמירה על הבטיחות - כיצד ניתן לשמור על הבטיחות במעבדות כימיה?

כאשר מדובר למשל על מעבדת כימיה, הרי שעשויים להיות במעבדה מגוון חומרים, לרבות חומרים שאינם נמצאים בשימוש בתדירות גבוהה. 

העבודה עם החומרים כרוכה בסיכונים ברמות שונות, על כן, יש לפעול במטרה לצמצם את הסיכונים. במעבדות כימיה השמירה על כללי הבטיחות הינה נושא קריטי הדורשים ייעוץ בטיחות למעבדות, מקצועי ובעל ניסיון.

כדי לשמור על הבטיחות במעבדות כימיה יש לבצע את התהליכים השונים לאחר שהאחרונים נבדקו ואושרו, רבים הם התהליכים הדורשים אישור טרם ביצוע וחובה על כל אדם שעובד במעבדה לפעול בהתאם לנהלי ההליכים הללו. 

כמו כן, על העובדים במעבדה להקפיד להשתמש בכמויות קטנות של חומרים. על ידי הקפדה על מינונים קטנים ניתן להפחית את הסיכויים לכך שיתרחשו אירועי בטיחות, שכן החשיפה לאותם חומרים תהיה מופחתת.

יחד עם הקטנת החשיפה בחומרים, יש להתקין במעבדות אמצעים הנדסיים כגון מנדפים, תחלופות אוויר, תחנות ניטור וכדומה. כל זאת כדי לשמור על רמה נמוכה של חשיפה לגורמים מזיקים.

בנוסף, חלה חובה על עובדי המעבדה לערוך מיון לחומרים השונים. 

קיימות קבוצות שונות של חומרים ולכל אחת מהקבוצות יש אופי סיכון אחר. מיון שמתבצע בצורה נכונה ומדויקת יאפשר לעובדים לאחסן את קבוצות החומרים בנפרד, בצורה זו יהיה ניתן להפחית סיכונים.

נושא חשוב נוסף נוגע לאופן הטיפול בפסולת. כל מעבדה מייצרת פסולת, כמות הפסולת עשויה להיות גבוהה ביותר ויש להקפיד לטפל בפסולת בהתאם לנהלים ולפנות אותה לאתרים מורשים.

נוסף על כך, יש להכיר את אמצעי החירום במעבדה, אמצעים אלו הכרחיים לשמירה על הבטיחות וכוללים בין היתר: אמצעי כיבוי אש, אמצעי עזרה ראשונה ואמצעי מיגון אחרים. 

חשוב לדעת היכן נמצאים אמצעי המיגון וכיצד מפעילים אותם ולכן חשיבותו של ייעוץ בטיחות למעבדות הוא קריטי.

מנהל המעבדה מחויב להכיר לעובדיו את האמצעי החירום ולבצע תרגול בהם פעמיים בשנה. תרגול מעשי האפשר לעובדים לדעת כיצד להשתמש באמצעי החירום וכיצד לפעול במהירות במקרה של אירוע עשויים להציל חיים.

חברת Safety On - מסייעת לכם לשמור על הבטיחות במעבדה שלכם

נוסף על הנחיות הבטיחות שצוינו, חשוב שהמעבדה תמצא תחת פיקוח של בעל מקצוע שמתמחה בתחום. במידה שאתם מחפשים יועץ בטיחות מקצועי שמתמחה בשמירה על הבטיחות במעבדות, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו - Safety On ונשמח להעניק לכם שירות מקצועי ואמין. 

החברה שלנו מתמחה בכל הקשור לנושא הבטיחות במקום העבודה ובעזרת שירותינו תוכלו להפחית סיכונים ולדעת כיצד להתנהל בצורה בטוחה ויעילה. 

אם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו שירות או מידע נוסף, אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטלפון, המייל או על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם.