ייעוץ קורונה לעסקים

מגפת הקורונה גרמה לשינויים קיצוניים בשוק התעסוקה. בין השינויים הרבים שחלו בחודשים האחרונים, מחויבים בעלי עסקים לדאוג לכך שהעובדים יתנהלו באופן התואם את המציאות העכשווית ויאמצו דפוסי עבודה שונים מהדפוסים אליהם הם הורגלו.

הכללים החדשים (תנאי "התו הסגול") מחייבים את כל העובדים, מדובר על מסמך דרישות למעסיק שמטרתו למנוע הדבקה בעבודה. בין הדרישות שכלולות בתו הסגול יש לציין: מינוי ממונה קורונה, הקפדה על מדידת חום בעת הכניסה למקום העבודה (מדידת חום גם לעובדים וגם ללקוחות) ותשאול בנוגע לסימפטומים, שילוט, שמירה על כללי היגיינה ושמירה על מרחק.

לממונה הקורונה יש תפקיד חשוב מאוד בתקופה זו, שכן עליו לוודא שהעסק עומד בתנאים של "התו הסגול" ולספק למעסיק ייעוץ בנוגע לתנאים הללו. להלן הסבר קצר על חלק מתנאי "התו הסגול".

על חשיבות השימוש בציוד מגן אישי

כדי למנוע הידבקות בנגיף הקורונה במהלך העבודה, על העובדים להשתמש בציוד מגן אישי שמותאם לסוג הפעילות המתבצעת. 

אם עד היום היה על העובדים להשתמש בציוד מגן קבוע, כמו למשל: לנעול נעליים בטיחותיות, להרכיב משקפי מגן ולחבוש קסדה, הרי שהיום עליהם להשתמש בציוד הרגיל ובנוסף לכך, ללבוש כפפות ולעטות מסכה, למעט מקרים מסוימים בהם נקבע בחוק כי אין צורך בכך.

*חשוב לדעת שאמצעים אלו אמנם מסייעים בשמירה מפני הידבקות בנגיף, אך הם עלולים להקטין את שדה הראיה, ובשל כך, להוות גורם סיכון נוסף בעבודה, לכן, חשוב להבהיר לעובדים שעליהם לנהוג בערנות רבה יותר ולשים לב לסביבה.

שמירה על היגיינה

ייעוץ קורונה לעסקים מתמקד בין היתר בשמירה על היגיינה, כאשר העובדים מתבקשים לרחוץ ידיים לעיתים קרובות.

 במקרים בהם רחיצת הידיים שלא מתאפשרת משום שמדובר על מקום שפחות נגיש לכך, תינתן הנחיה להתקין עמדות מגבונים ועמדת חיטוי ידיים בהן יימצאו גם כפפות חד פעמיות.

שמירת מרחק בין העובדים

כלל חשוב נוסף לפיו יש לנהוג במהלך תקופת הקורונה נוגע לשמירת מרחק בין אדם לאדם. 

בתקופה זו, על המעסיק לוודא שכל עובד דואג לכך שהוא יימצא במרחק של שני מטרים לכל הפחות מאדם אחר. 

שמירה על מרחק של שני מטרים יכולה לסייע במניעת חשיפה לטיפות גדולות שנפלטות ממערכת הנשימה כאשר אדם חולה נושם, מדבר או משתעל. ניתן להתקין מחיצות לפי תנאים מסוימים ובכך לאפשר קרבה של פחות משני מטרים ואף לאפשר את הורדת המסכה.

מדידת חום

על כל מקום עבודה להקפיד לבצע מדידת חום לעובדים וללקוחות הנכנסים. מדידה זו תתבצע באמצעות אמצעי שאינו פולשני.

במידה שחום גופו של אדם הינו 38 מעלות ומעלה, הוא לא יורשה להיכנס למקום העבודה.

קבלת שירות מיועץ קורונה לעסקים יכולה לסייע מאוד בהפחתת סיכוני ההדבקה, בשמירה על המשכיות התעסוקתית של העסק ובשמירה על בריאותם של העובדים והלקוחות.

ייעוץ קורונה לעסקים מקצועי יהיה בקיא בכל הקשור לחוקים ולנהלים ויהיה מעודכן לגבי כל שינוי שחל בהם. 

במידה שאתם מעוניינים לקבל שירות מקצועי מיועץ קורונה, אתם מוזמנים לפנות אלינוחברת Safety On ולקבל שירות מקצועי מחברה שמתמחה בשמירה על הבטיחות בעבודה.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.