5 סיבות להזמין גורם מקצועי לביצוע מבדק עמידה בחוקים ותקנות הבטיחות בעבודה

בעולם תובעני ומורכב כמו של היום, כל בעל עסק או מנהל מפעל יודע כמה חשובה ההקפדה על חוקים ותקנות הבטיחות בעבודה. מעבר לחובה המוסרית והחוקית לשמור על בריאות ובטיחות העובדים, הקפדה על תקנות אלו יכולה להציל את העסק מתביעות וקנסות כבדים. זאת הסיבה שרבים מוצאים את עצמם מתלבטים אם להזמין גורם מקצועי על מנת לבצע מבדק עמידה בחוקים ותקנות הבטיחות בעבודה. להלן חמש סיבות לעשות זאת.

יכולת לזהות בעיות חבויות

אחת הסיבות החשובות ביותר להזמנת גורם מקצועי היא היכולת לזהות בעיות וסיכונים שאינם ברורים לעין לא מיומנת. גורם מקצועי, הבקיא בחוקים ובתקנות, יכול לזהות פגמים ולעיתים גם למנוע תאונות עבודה וקנסות כבדים, המחזקים את הצורך בגישה מקיפה ומדוקדקת.

עידוד תרבות בטיחות בעסק

פנייה למומחה מחזקת את המחויבות לבטיחות בעיני העובדים וההנהלה. כשעובדים רואים שהנהלת העסק מושקעת בנושא, גוברת המודעות וההתחייבות לשמור על כללי הבטיחות, ובכך מחזקת את תרבות הבטיחות במקום העבודה.

חסכון בזמן ובעלויות

עלויות הגבוהות הכרוכות בביצוע מבדקים לבד והזמן הרב שיש להשקיע בלימוד התקנות ובבדיקת ההתאמה להן יכולים להיות מעיקים על העסק. גורם מקצועי מסייע לחסוך באלו תוך כדי כך שהוא מבטיח שהעסק עומד בכל הדרישות.

עמידה בתקנות עדכניות

תקנות הבטיחות והסטנדרטים הרלוונטיים למקום העבודה עלולים להשתנות. גורם מקצועי ישאר מעודכן על כל השינויים והתיקונים בתקנות ובחוק, וידאג לכך שהעסק לא יישאר מאחור.

הכנה מול ביקורת רשמית

במידה וישנה ביקורת פתאומית מטעם גופי המדינה, עסק שעבר בדיקה מקצועית יהיה במצב הרבה יותר טוב. הכנה מספקת ומסדרים תקינים יכולים למנוע קנסות, לוות בהזדמנות לשפר את מוכנות העסק ולהציגו כאחראי ומקצועי בעיניי גופי הפיקוח.

  • המומחה יכול לספק תמונה ממצה וברורה של הסיטואציה הנוכחית של העסק ביחס לחוקים ולתקנות.
  • לעיתים, גורם מקצועי מסוגל להציע פתרונות יצירתיים וחסכוניים שלא היו עולים על הדעת לאדם שאין לו את הניסיון המקצועי.
  • ברמה חוקית ועסקית, יש להפגין שהעסק נקט בכל האמצעים האפשריים להבטיח את בטיחות העובדים. הזמנת גורם מקצועי מהווה אסמכתא לכך.
  • גורם מקצועי יכול להדריך את העסק על שיפורים ושינויים שכדאי לערוך, מה שיחזק את העסק בפני ביקורות עתידיות.
  • לבסוף, שקט נפשי: ידיעת ההנהלה שהעסק עומד בכל הדרישות יכולה לחסוך לה דאגות רבות ולהעניק שקט נפשי.

לסיכום, השקעה בביצוע מבדק עמידה בחוקים ותקנות הבטיחות בעבודה על ידי גורם מקצועי יכולה להוביל לחיסכון כספי, הגברת תחושת הבטיחות והאחריות בקרב העובדים, שיפור תרבות הבטיחות והפחתת סיכון לתביעות ולקנסות. כך לא רק שהעסק עצמו ירוויח, אלא גם העובדים שלו יהיו מבוטחים יותר במקום עבודה עמיד ובטיחותי. צרו קשר עוד היום על מנת לקבוע מבדק של יועץ בטיחות גם בעסק שלך

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.