"אין מקום לטעויות כשעובדים עם לייזר": ראיון עם דני כהן, ממונה בטיחות לייזר

דני כהן הוא ממונה בטיחות לייזר מוסמך עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתפקיד. הוא עובד עם מגוון רחב של ארגונים - החל ממעבדות מחקר אקדמיות, דרך חברות הייטק ועד תעשיות ביטחוניות. פגשנו את דני לשיחה על האתגרים הייחודיים שבהבטחת בטיחות בסביבת עבודה עם מכשירי לייזר מתקדמים, ועל הדרך הנכונה להתמודד איתם.

ש: דני, מה גרם לך להיכנס לתחום של בטיחות בלייזר?
ד': זה שילוב של שני עולמות שאני מאוד אוהב - מחד המדע והטכנולוגיה המרתקים שבבסיס מערכות הלייזר, ומאידך הרצון לשמור על אנשים ולהגן עליהם מפני סיכונים. כשסיימתי לימודי פיזיקה, הבנתי שאני רוצה לעסוק במשהו מעשי עם אימפקט חברתי. ייעוץ בטיחות לייזר איחד לי את שתי האהבות הללו בצורה מושלמת.

ש: מהם הסיכונים העיקריים שאתה נתקל בהם אצל לקוחותיך?
ד': יש קשת רחבה של סיכונים שצריך להתמודד איתם. הראשון והמובן מאליו הוא פגיעה בעיניים - קרן לייזר חזקה יכולה לגרום לעיוורון בחשיפה של שבריר שנייה. לכן חובה להשתמש במשקפי מגן ומסנני קרינה מתאימים. אבל יש גם סיכוני עור, שריפות, עשן רעיל ועוד. חלק גדול מהאתגר הוא לחזות גם את הסיכונים הפחות צפויים.

ש: איך אתה מוודא שההמלצות שלך מיושמות הלכה למעשה?
ד': זו אולי המשימה הקשה מכל. לא מספיק לתת המלצות - צריך לעקוב אחרי היישום שלהן ברמה יומיומית. אני משלב המון ביקורים בשטח, בדיקות פתע, שיחות עם מנהלים ועובדים. חשוב לי לייצר אמון, להסביר את הרציונל מאחורי כל המלצה. ככל שאנשים מבינים טוב יותר את הסיכונים, ככה הם יותר מחויבים לבטיחות. אני גם לא מהסס להתריע בתקיפות במקרה של הפרות. אסור שתהיה שום התפשרות על בטיחות.

ש: מה הטיפ המרכזי שלך למנהלים בתעשיית הלייזר?
ד': קחו את נושא הבטיחות ברצינות הראויה. אל תראו בזה סתם "עוד דרישה רגולטורית" שצריך לסמן עליה וי. מדובר פה בשלומם של העובדים שלכם, ביכולת של העסק לתפקד. השקיעו בייעוץ מקצועי, תנו לממונה הבטיחות את מלוא הגיבוי והמשאבים, ותטמיעו תרבות בטיחות בכל הרמות בארגון. זו האחריות שלכם כמובילים, ואין כאן מקום לטעויות או חיתוכי פינות.

ש: תודה רבה דני על השיחה המאלפת הזו!
ד': תודה לכם, שמח להעלות את המודעות לנושא קריטי זה. אני תמיד אומר - בטיחות היא לא תוספת אופציונלית, היא הבסיס לכל עבודה עם לייזר. וכשיש לצידך ממונה בטיחות לייזר מנוסה, אפשר להגיע לאיזון המושלם בין מיצוי היתרונות העצומים של טכנולוגיית הלייזר לבין הפחתת הסיכונים למינימום האפשרי. זאת צריכה להיות השאיפה שלנו בכל יום.  

אם אתם מנהלים או עובדים בארגון שעושה שימוש במכשירי לייזר, הגיע הזמן לוודא שיש לצדכם ממונה בטיחות לייזר אמין ומקצועי. בSafety On אנו מציעים את שירותי הייעוץ המתקדמים ביותר בתחום, עם צוות מנוסה שמחויב להצלחה שלכם. צרו קשר עוד היום ובואו נתחיל לבנות יחד את סביבת העבודה הבטוחה והיעילה ביותר עבורכם. כי כמו שדני אמר - כשמדובר בלייזר, אסור להתפשר על בטיחות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.