הדרכת עבודה בגובה

במטרה להפחית את מספר מקרי תאונות העבודה בגובה, חוקקו על ידי משרד התמ"ת תקנות, הקפדה על תקנות אלו עשויה להביא להפחתה ניכרת בתאונות קשות אשר מובילות לפציעות. הפציעות עלולות להיות לצמיתות או לגרום לנכות זמנית. במקרים אחרים, גורמות תאונות עבודה בגובה למוות. למעשה, רוב מקרי המוות בתאונות עבודה מיוחסות לעבודה בגובה.

מניעת תאונות עבודה בגובה

כדי לשמור על העובדים במהלך עבודתם בגובה ולמנוע את התאונות הנוראיות, חשוב שכל בעל עסק יוודא שכל העובדים מכירים היטב את התקנות והנהלים שנקבעו על ידי משרד התמ"ת, שהעובדים מודעים לסיכונים בסביבת עבודתם ושהם יודעים כיצד לפעול על מנת למזער את הסיכונים. כדי להעביר את כל המידע בצורה ברורה ומדויקת, כך שהעובדים יכירו בכל הסיכונים וידעו כיצד לנהוג באופן בטוח, חשוב לקיים הדרכות בטיחות בגובה ועל כל מעסיק חלה החובה לדאוג לכך שכל עובד מבין היטב את התכנים המועברים בהדרכות ומיישם אותם. על כל עובד בגובה לעבור הדרכה מסוג זה, זו חובתו החוקית של המעסיק.

העובדים - הנכס היקר ביותר של המעסיק 

למרות שכלפי חוץ נראה כי המטרה המרכזית של כל בעל עסק היא להרוויח כמה שיותר, בסופו של יום הנכס היקר ביותר של כל בעל עסק הוא חיי אדם ושאין דבר חשוב יותר משמירה על בטיחותם של העובדים ודאגה לכך שהם יחזרו אל ביתם שלמים ובריאים.

 כאשר מדובר על עבודות בגובה, הרי שהסיכונים גבוהים מאוד, לכן, חשוב מאוד עבור כל בעל עסק לוודא שהעובדים עוברים הדרכות בטיחות בגובה בצורה מסודרת ובתדירות הנחוצה.

הדרכת עובדים בגובה חייבת להתבצע על ידי מדריך עבודה בגובה שהוסמך על ידי מוסד ממשלתי, צבר את כל הידע הדרוש, מעודכן בנוגע לכל השינויים שנקבעו בחוק ויודע כיצד להעביר הדרכות בצורה מקיפה, ברורה ומותאמת אישית לצרכי העסק ולסוג העסק. בעל מקצוע מתאים יעביר לעובדים הדרכות עיוניות ומעשיות, כאשר על המעסיק לוודא שכל המידע הוטמע כהלכה ושהעובדים יודעים כיצד לעבוד באופן בטוח.

כיצד נערכות הדרכות עבודה לעובדים בגובה?

הדרכות עבודה בגובה מתבצעות בהתאמה מלאה לצרכי העסק ומועברות על ידי מדריך עבודה בגובה שהוסמך להעביר את ההדרכות. המדריך מעביר את ההדרכות בהתאם לדרישות החוק ומקפיד כי תכני ההדרכה יהיו ברורים ומובנים לעובדים. על הדרכות עבודה בגובה לספק את כל המידע הנחוץ לעובד כדי לבצע את העבודה בגובה. ההדרכות מותאמות לסוג העבודה המתבצעת וכוללות את הנושאים הבאים: מבוא, הדרכה של עבודה על סולמות, פיגומים ממוכנים, סלי הרמה, במות הרמה, קונסטרוקציות, גגות ועבודה באמצעות ציוד מסוג אחר. ההדרכות כוללות פרק עיוני ופרק מעשי, כאשר הקבוצות קטנות ומונות מספר עובדים בלבד. עם סיום הדרכה מקבל כל עובד שקיבל את ההסמכה אישור הסמכה, אישור זה מאפשר לו לעבוד בגובה לפי נושאי ההסמכה שעבר. 

אנו - בחברת Safety On, מתמחים בתחום הבטיחות ובמתן סיוע לארגונים בתחום הבטיחות. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל שירות מקצועי ואדיב.









הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.