מתי דרוש יועץ בטיחות בעבודה

כל בעל עסק או בעל מפעל נושא באחריות כלפי העובדים שלו. אומנם בדרך כלל, נהוג לתת את הדגש על ההצלחה של העסק, הקשר עם הלקוחות והספקים, תזרים המזומנים של העסק וכדומה, אך למעשה, הבטיחות והבריאות של העובדים אמורים לבוא במקום הראשון. יש לזכור כי המשאב החשוב והחיוני ביותר עבור כל בעל עסק, הוא העובדים שלו. לכן חשוב להעניק לעובדים את תשומת הלב המלאה, תוך כדי הקפדה על יצירת סביבת עבודה בטיחותית ונעימה יותר. 

יש להבין כי על מנת לשמור על הבטיחות במקום העבודה, יש צורך בהתקני בטיחות, נהלים ולעיטים גם ציוד מגן אישי, מאחר וזוהי הדרך היחידה לשמור על התנהלות תקינה ובטיחותית. 

אנו בחברת  Safety On נשמח לספק לכל חברה ולכל ארגון יועץ בטיחות בעבודה, על מנת להבטיח לכם מקום עבודה בטיחותי יותר.

יועץ בטיחות בעבודה – מדוע חשוב לשכור את שירותיו?

חשוב להבין כי יועץ בטיחות בעבודה יכול לתרום רבות לכל ארגון ולכל חברה, מאחר והוא בקיא בכל החוקים והתקנות השונים, הקשורים לתחום הבטיחות. תפקידו של יועץ הבטיחות הוא להפחית למינימום את הסיכונים השונים במקום העבודה, באמצעות מציאת הפתרונות המתאימים ביותר. יש לזכור כי יועץ בטיחות הינו אדם בעל וותק וניסיון רב שנים בתחום הבטיחות, מאחר ולא כל אחד יכול להגיע לתפקיד. 

בדרך כלל, יועץ הבטיחות שימש בעברו בתור ממונה בטיחות, או לחילופין, עסק בהנדסת בטיחות. תפקידים מסוג זה מעניקים לבעל המקצוע לא מעט ידע וניסיון בתחום, דבר המאפשר לו להתאים את הפתרון האידיאלי ביותר לכל סוג של סיכון.

יועץ בטיחות בעבודה – מתי נזדקק לשירותיו?

קודם כל, כדאי להדגיש כי החוק אינו מציין בצורה מפורשת מתי יש להעסיק יועץ בטיחות, אלא מתייחס רק לממונה בטיחות. לפי החוק, כל מקום עבודה המחזיק מעל 50 עובדים, חייב להעסיק ממונה בטיחות. 

כמו כן, כל סוג של עסק שנקבע לגביו על ידי המפקח האזורי, כי הסיכונים המאפיינים אותו מצריכים מינוי של ממונה בטיחות, חייב גם כן להעסיק איש מקצוע מתאים לתפקיד. אך חשוב להבין כי כל סוג של עסק יכול להרוויח מהעסקתו של יועץ בטיחות, מאחר וכל עסק אחראי על הבטיחות והבריאות של העובדים שלו. 

לכן מומלץ לבחור ביועץ בטיחות ברמה הגבוהה ביותר, על מנת לעמוד במשימה בהצלחה. יועץ הבטיחות אחראי על כתיבת תוכנית הבטיחות של העסק, קבלת רישיון עסק, עריכה של סקרי סיכונים ועוד. 

יש להבין כי מדובר על שירות חשוב וחיוני, אשר מאפשר למזער את הסיכונים במקום העבודה ולמנוע תאונות עבודה, מחלות מקצוע ונזק לרכוש או לסביבה.

אנו בחברת  Safety On נשמח לספק לכם יועץ בטיחות ברמה הגבוהה ביותר. אנו מתמחים בתחומי הבטיחות במקום העבודה ונהנים מניסיון רב שנים בתחום. לקבלת ייעוץ או פרטים נוספים, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.