מה ההבדל בין תיק שטח לתיק מפעל?

חלק גדול מהחברות והארגונים בארץ חייבים להיות ערוכים ומוכנים לכל סוג של מקרה חירום. בין אם מדובר על מלחמות, שריפות, דליפות גז או אירועי טרור, יש צורך להתכונן לכך מראש, במטרה להציל חיי אדם ולמנוע אסון מיותר. הצורך בנוהל חירום מעוגן בחוק, ולכן כל ארגון שעומד בקריטריונים מסוימים, חייב להיערך לאירועי החירום השונים. 

אנו בחברת Safety On נשמח לסייע לכל ארגון ולכל בית עסק להפוך את מקום העבודה שלו למקום בטוח יותר עבור העובדים ועבור האנשים שנמצאים במבנה. אנו נשמח לסייע לכל ארגון בהכנת תיק שטח או תיק מפעל בצורה היעילה והאיכותית ביותר, תוך כדי הקפדה על כל התקנות וכל ההנחיות הרלוונטיות.

תיק שטח ותיק מפעל – מה חשוב לדעת בתחום?

קודם כל, כדאי להדגיש כי תיק מפעל מתייחס לתקנות רישוי עסקים, כאשר הכוונה למפעלים מסוכנים לפי ההגדרה. כדאי לדעת כי חלק מהמחסנים עלולים להיכנס גם כן להגדרה הזאת, לכן חשוב להיות מודעים לכך. לעומת זאת, תיק שטח מתייחס להוראת מפקח כיבוי אש ראשי, והוא מיועד למבנים המפורטים בנספח א' של הוראה 503 או למבנים בגובה 29 מטר ומעלה. 

ברמת העיקרון, ניתן לומר כי תיק מפעל הינו תיק שטח מפורט יותר, אשר נותן דגש על חומרים ואירועים כימיים. בכל מקרה, המטרה של שני התיקים האלו היא לספק את המידע הנחוץ, על מנת לדעת בדיוק כיצד לפעול במקרה חירום וכיצד לסייע לשירותי הכבאות וההצלה לטפל באירוע בצורה היעילה ביותר.

ההבדלים בין תיק שטח לתיק מפעל

תיק שטח חייב לכלול רשימה של בעלי התפקידים האחראיים על מצבי החירום במבנה, כולל מספר הטלפון שלהם והדרך המהירה ביותר ליצור עמם קשר. מעבר לכך, התיק כולל פתרונות אופציונליים למצבי החירום השונים. בנוסף לכך, התיק אמור לכלול הערכת סיכונים, מפרטים מדויקים של מערכות גילוי וכיבוי האש במבנה, מערכות מים וחשמל, תיאור מדויק של סביבת המבנה ותיאור מדויק של מערך מילוט, כולל תרשימי מבנה ותמונות ברורות.

כאשר מדובר על תיק מפעל, יש צורך להוסיף בנוסף לכל הפירוט הנ"ל גם תכנית מפעל ופירוט מדויק של כל החומרים המסוכנים שהוא מכיל. כמו כן, יש צורך לכלול את דרכי הטיפול בחומרים המסוכנים ולהוסיף פירוט של כל התקלות והאירועים שעלולים להתרחש במקום. בנוסף לכך, תיק מפעל אמור להכיל גם רשימה של אמצעי הבטיחות במפעל, אמצעי נטרול ואמצעי התרעה, מערך כיבוי אש וכמובן ציוד ומיגון אישי.

אנו בחברת Safety On מתמחים בתחום הבטיחות ומסייעים למגוון רחב של חברות, ארגונים ומפעלים להפוך את סביבת העבודה שלהם לבטוחה יותר. אנו מתמחים בהכנת תיק שטח ותיק מפעל ונשמח לסייע לכל אחד להכין את התיק הדרוש לו בצורה המקצועית והמקיפה ביותר. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, צרו קשר עוד היום.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.