מה כולל שירות ממונה לייזר

בשנת 2005 נקבעו תקנות בטיחות בעבודה המיועדות עבור עובדים, אשר עובדים עם מכשירים המבוססים על טכנולוגיית לייזר. תקנות אלו נועדו לשמור על בטיחות העובדים והם קובעות פעולות מסויימות אשר על המעסיק העושה שימוש בלייזר לנקוט, מאחר ועבודה לא זהירה עלולה לגרום לתאונות מצערות ופגיע. לכן, המטרה של ממונה בטיחות לייזר היא לאפשר לכל עובד להכיר את הסיכונים הקיימים במקצוע שלו, כדי לאפשר לו לבצע את עבודתו בצורה הבטיחותית ביותר ובנוסף, לעמוד על תנאי עבודה בטוחום על פי הנדרש בתקנות.

אנו בחברת Safety On מתמחים בתחום של בטיחות בעבודה. נשמח לייעץ לכם לגבי בטיחות הלייזר במקום העבודה שלכם וכמובן לספק ממונה לייזר, אשר יוכל להבטיח סביבת עבודה בטוחה ונעימה יותר.

החשיבות של ממונה לייזר

ממונה לייזר אמור להדריך את העובדים ולתת הנחיות לסביבה בטיחותית לפי התקנות. על מנת לעבוד בתור ממונה בטיחות לייזר, יש צורך לעמוד בתנאים מסוימים. סעיף 4 לתקנות קובע כי כל מקום עבודה אשר חושף את העובדים שלו לקרינת לייזר, מתוקף העבודה עם מוצרי לייזר שונים, חייב למנות ממונה על בטיחות לייזר. המעסיק מחויב לפי החוק להעסיק את הממונה, על מנת לאפשר לו להדריך את העובדים ולייעל את סביבת העבודה מבחינה בטיחותית.

ממונה לייזר – קווים לדמותו

סעיף 6 לתקנות קובע כי על מנת לעבוד בתור ממונה בטיחות לייזר, יש צורך לעמוד בקריטריונים מסוימים. למשל, רק אדם בעל תואר מוכר מתחומי ההנדסה, חשמל, אלקטרוניקה, מדעי הטבע או אלקטרואופטיקה וגרעין, יכול לשמש בתור ממונה בטיחות לייזר. 

כמו כן, חשוב להדגיש כי יש צורך לעבור קורס ממונה על בטיחות לייזר ולקבל תעודת הסמכה מתאימה, כדי להתחיל לעבוד בתחום. אדם שלא עמד בדרישות הקורס, לא יוכל לעבוד במקצוע. מעבר לכך, ממונה בטיחות לייזר חייב להיות בעל ניסיון תעסוקתי במערכות לייזר שונות, כאשר דרגת הסיכון של המערכות עומדת על 3B ו- 4.

מה כולל השירות של ממונה לייזר?

ממונה לייזר הינו מקצוע בעל מגוון רחב של תפקידים שונים, כולל ייעוץ והדרכה בתחום בטיחות העבודה עם לייזר. כמו כן, ממונה בטיחות לייזר חייב להכין תוכנית בטיחות לייזר מפורטת ויסודית, אשר כוללת מידע מדויק לגבי האזורים הבעייתיים, שמכילים סיכוני לייזר משמעותיים. 

כמו כן, ממונה בטיחות לייזר אחראי על הדרכה מקצועית ומפורטת של העובדים במקום, במטרה להעניק להם שיטות עבודה בטיחותיות יותר. בנוסף לכך, ממונה לייזר אמור לאפיין את ציוד המיגון האישי של העובדים, במטרה להבטיח כי הוא תואם לסיכונים הקיימים במקום העבודה. מעבר לכך, הממונה לייזר אמור לחקור את הנסיבות שהובילו לתאונות עבודה, לבצע בדיקות סביבתיות, לערוך סקר סיכונים וכמובן להכין את הוראות הבטיחות המתאימות ביותר למקום העבודה שלו.

אנו בחברת Safety On מתמחים בתחום הבטיחות במקום העבודה. אנו נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום הבטיחות בעבודה עם לייזר וכמובן לספק ממונה לייזר מקצועי ומנוסה. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.