חשיבות הדרכות בטיחות בעבודה

כל בעל עסק שואף לשמור על רמת תפעול גבוהה, שכן רק כך ניתן להצליח. לצד עובדה זו, יש לזכור שהדבר החשוב ביותר הוא לשמור על העובדים במקום, כך שבסופו של יום הם יחזרו לביתם כשהם שלמים ובטוחים. 

כדי לגרום לעובדים לשמור על הבטיחות, יש לעודד את המודעות בנוגע לחשיבות השמירה על הבטיחות, להכיר את הסכנות הקיימות בסביבת העבודה ולדעת כיצד ניתן להפחית את הסיכונים ולהתמודד איתם בצורה הטובה ביותר במידה שישנו אירוע.

אנשים רבים אינם רוצים לחשוב על הסכנות במהלך היום יום, החשיבה עשויה לעלות פחדים וחרדות, אך במקרה זה אין ברירה וחשוב שכל עובד ועובדת במקום העבודה יהיו מודעים לסיכונים, כדי שהם יוכלו לנהוג בהתאם, להפחית את הסיכויים לאירוע ולנהוג בצורה הטובה ביותר במידה שישנו אירוע. את כל המידע החשוב יש להעביר באמצעות הדרכת בטיחות בעבודה. הדרכה זו הינה חיונית וחשובה ביותר, שכן במסגרתה יהיה ניתן להעביר את כל המידע בצורה מרוכזת, עניינית ומקיפה.

מי רשאי להעביר הדרכות בטיחות לעובדים?

הדרכת בטיחות לעובדים צריכה להתאים לסוג העסק. במסגרת ההדרכה יש להבהיר לעובדים שעליהם להיות מחויבים לנושא, שכן כך קובע החוק, אך לא רק בגלל החוק על העובדים להיות מחויבים, אחרי הכל מדובר על החיים שלהם ושל האנשים שעובדים איתם, לרבות האנשים שנמצאים בסביבת מקום העבודה, הסביבה והציוד במקום. ההדרכה תתבצע על ידי המעסיק, אשר מחויב להדריך את העובדים בנוגע לסיכונים הקיימים במקום עבודתם ולוודא שכל העובדים יודעים כיצד לנהוג באופן בטיחותי, כאשר את הדרכות הבטיחות רשאי לבצע כל אדם שמקצועו מתאים. למרות זאת, הדרכות בטיחות של נאמני בטיחות, מנהלי עבודה ואנשי אחזקה יכולות להתבצע על ידי מדריך בטיחות או מוסד שקיבל אישור להעביר הדרכות בטיחות מידי מפקח עבודה ראשי. 

התאמת הדרכת הבטיחות לצרכי העסק, החברה או הארגון

על מנת לבנות הדרכת בטיחות לעובדים, יש להכיר באופן מעמיק את מקום העבודה ואת צרכי הלקוח. בניית התוכנית צריכה להתאים באופן מדויק לצרכים של הארגון, כך יהיה ניתן למזער את הסיכונים, לשמור על הבריאות של העובדים, להפחית את ימי היעדרות ולשמור על פוטנציאל הייצור.

הדרכת בטיחות דורשת הרבה מחשבה וקבלת עזרה מבעל מקצוע מתאים, הדבר דורש מבעל העסק למצוא את בעל המקצוע ולהשקיע בכך זמן וכספים. חברתנו מספקת הדרכות באמצעות ממונים על הבטיחות ויועצי בטיחות עם הכשרות מקצועיות כאילו ואחרות, ההשקעה תשתלם, שכן אין דבר חשוב יותר משמירה על הבטיחות. 

במידה שאתם מעוניינים לקיים הדרכות בטיחות בצורה מקצועית, מקיפה וממוקדת, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו - Safety On ולקבל שירות איכותי ויחס אישי. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולשאול כל שאלה. תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון, המייל או על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.