כללי התנהגות במצב שריפה במפעלים

אין ספק כי פריצת שריפה במפעל עלולה להוות אירוע מלחיץ וטראומטי במיוחד עבור העובדים. מדובר על אחת הסכנות הגדולות ביותר, מאחר והתקלחות של אש עלולה לגרום לנזק עצום הן לרכוש והן לנפש. אנשים רבים עלולים לקפח את חייהם כתוצאה משאיפת עשן וחנק, לכן חשוב להתכונן לכך מראש, על מנת למנוע את האסון הבא.

כדאי לדעת כי ישנם כללי התנהגות במצב שריפה, אשר יכולים לשמור על חיי העובדים ואף לצמצם את רמת הנזק שעלול להיגרם למקום. אנו בחברת Safety On, מתמחים בהדרכות בטיחות והדרכות כיבוי אש. לאחר ההדרכה שלנו, כל עובדי המפעל ידעו בדיוק כיצד לפעול במקרה של שריפה וכיצד למזער למינימום את הסיכון לחיי אדם.

מדוע חשוב להקפיד על הדרכת כיבוי אש מקצועית ומקיפה?

אחת הדרכים היעילות ביותר להפחית את הסיכון להתפרצות של שריפה, היא לערוך הדרכת כיבוי אש במפעל כולל תרגול כיבוי באמצעות מטפה. חשוב להבין כי הנזק שנגרם כתוצאה מהשריפה עלול להגיע למאות אלפי שקלים, לכן כדאי להשקיע בהדרכה מקצועית, במטרה למנוע מראש את התלקחות השריפה. 

במהלך ההדרכה העובדים ילמדו כיצד לעבוד בצורה בטיחותית יותר, במטרה להפחית את הסיכון להתפרצות של שריפה. כמו כן, במהלך ההדרכה העובדים ילמדו כיצד לנהוג במקרה של שריפה וממה להימנע. ההדרכה כוללת חומר עיוני לצד תרגול מעשי, במטרה להקנות לעובדים את כל הידע הדרוש להם בנוגע לסיכוני האש השונים במפעל. באמצעות סימולטור כיבוי אש, כל עובד יכול לתרגל כיבוי אש חיה באמצעות מטפה. ההדרכה כוללת הסבר מפורט לגבי הדרכים שבהן ניתן לכבות את האש וכיצד יש להתנהג במקרים של חום ועשן, הנפלטים מהשריפה. 

כללי התנהגות במצב שריפה במפעלים – מה חשוב לדעת בנושא?

במהלך ההדרכת כיבוי אש העובדים לומדים כיצד להשתמש בציוד מגן וכיצד לכבות שריפות, תוך כדי שימוש בשיטות השונות. התרגול המעשי כולל שימוש במטף לכיבוי אש על סימולטור אש חיה. סימולטור אש חיה יוצר אש ונותן תחושה אמיתית של אש. בנוסף, התרגול כולל התנהלות במצבי חירום שונים וכמובן פינוי אנשים בשעת שריפה. 

חשוב להבין כי באמצעות התרגול המעשי העובדים לומדים כיצד להשתמש במטף וכיצד לבודד את השריפה, דבר שיכול להוות את ההבדל בין שריפה ענקית ולא נשלטת לבין שריפה קטנה שניתן להשתלט עליה בקלות ולמנוע נזק עצום לנפש ולרכוש. חשוב לזכור, כי כאשר פורצת שריפה במפעל יש צורך לנתק את המכשירים החשמליים מהחשמל ולנסות לחנוק את האש באמצעות מטף כיבוי. אסור לשפוך מים במידה ובמקום מצויים מכשירי חשמל, על מנת למנוע מצב של התחשמלות. חשוב להתפנות מהמקום במידה והאש מתפשטת, על מנת להימנע מנשימת העשן הרעיל.

אנו בחברת Safety On מתמחים בתחום של הדרכות כיבוי אש למפעלים וארגונים. אנו יכולים לתרגל באמצעות מטפי מים שמרגישים בדיוק כמו מטפי כיבוי אמיתיים, על מנת לאפשר לעובדים לתרגל את השימוש במטף ולא לחשוש ממנו בזמן אמת. הדרכת כיבוי אש מקצועית יכולה להעניק לעובדים את הידע והביטחון הדרוש להם, לצורך התמודדות עם מקרה חירום. להזמנות ולקבלת מידע נוסף, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.