ממונה בטיחות לייזר

בשנת 2005 נקבעו תקנות בטיחות בעבודה החלות על בטיחותם של עובדים העוסקים בעבודה הכוללת חשיפה לקרינת לייזר. מטרת התקנות הללו היא להבטיח כי העובדים העוסקים עם קרינת לייזר יכירו בסיכונים הקיימים בעבודתם ויעבדו בהתאם לתקנות כדי לשמור על בריאותם וביטחונם. 

מהם הכישורים הנדרשים לממונה בטיחות לייזר?

בין הדרישות הקיימות בתקנות יש לציין את סעיפים 4 ו-6. לפי סעיף 4  כל מקום עבודה אשר מעסיק עובדים העוסקים עם מוצר לייזר מסוכן צריך למנות ממונה על בטיחות לייזר, כאשר העסקת ממונה בטיחות לייזר מוטלת על המעסיק.

סעיף 6 קובע כי כי ממונה בטיחות לייזר הינו בעל מקצוע אשר ניחן בכישורים מסוימים. בין הכישורים הנדרשים לממונה בטיחות לייזר יש לציין כי עליו להיות בעל תואר מוכר בתחומי אלקטרואופטיקה וגרעין, אלקטרוניקה, חשמל, הנדסה, טכנולוגיה או מדעי הטבע. כמו כן, על ממונה בטיחות לייזר לקחת חלק בקורס ממונה על בטיחות לייזר ולקבל תעודת הסמכה.מעבר לכך, על ממונה בטיחות לייזר להיות בעל ניסיון בעבודה עם מערכות לייזר, כאשר דרגת הסיכון של המערכות הינה 3B ו-4.

ממונה בטיחות לייזר שעומד בדרישות הניסיון וההשכלה בהתאם לסעיפים הכתובים בחוק ומחזיק בתעודה המעידה על כך שהוא סיים את הקורס בבטיחות בלייזר, יקבל הכרה של מפקחת העבודה הראשית. 

מהם התפקידים של ממונה בטיחות לייזר? על חלק מתפקידיו של הממונה

לממונה בטיחות לייזר יש מגוון תפקידים, חלק מתפקידיו של הממונה כוללים: מתן ייעוץ למעביד בקשר לכל הנושאים הנוגעים לבטיחות, עם דגש על בטיחות לייזר, הכנת תוכנית בטיחות לייזר הכוללת מידע מפורט אודות כל האזורים בהם קיימים סיכוני לייזר והדרכת עובדים בתחום בטיחות בעבודה עם לייזר.

כמו כן, על ממונה בטיחות לייזר לוודא כי ישנם אמצעי הגנה הנדסיים הדרושים על ידי מעבדה מאשרת או היצרן.

נוסף על כך, מתפקידיו של ממונה בטיחות לייזר לאפיין ציוד מגן אישי המיועד לאופי הסיכונים הכרוכים בעבודה עם לייזר, להבטיח כי השילוט במקום העבודה בוצע בהתאם לתקנות, לחקור נסיבות של תאונות עבודה, לערוך בדיקות סביבתיות-גיהותיות באמצעות מעבדה המחזיקה באישור, להכין הוראות בטיחות לעבודה עם לייזר ולערוך סקר סיכונים, לרבות יישום ממצאיו וההוראות שיש לבצע.


במידה שאתם מעוניינים לקבל שירות ממונה בטיחות לייזר, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו - Safety On, אשר מתמחה בתחום הבטיחות במקומות העבודה. תוכלו לפנות אלינו באמצעות הטלפון, המייל או על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם. נשמח לעמוד לשירותכם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.