איך לכתוב תוכנית בטיחות נכונה בעבודה

תוכנית בטיחות נכונה בעבודה נועדה כדי למנוע מקרים של תאונות עבודה מצערות או התפתחות של מחלות מקצוע. המטרה הראשונית של תוכנית הבטיחות היא להפחית למינימום את הסיכונים השונים הקיימים בכל מקום עבודה, במטרה לשמור על הבריאות והבטיחות של העובדים במקום. מדובר למעשה על תוכנית שנתית מפורטת, אשר כוללת מגוון רחב של פעולות שונות שיש לבצע, על מנת לשמור על הבטיחות. התוכנית אמורה לכלול את בעלי התפקידים השונים, אשר אחראיים על ביצוע הפעולות האלו וכמובן פירוט של המשאבים, הדרושים לצורך ביצוע התוכנית. מעבר לכך, התוכנית אמורה לכלול לוח זמנים מוגדר וברור. 

אנו בחברת Safety On נשמח לסייע לכם לבנות תוכנית בטיחות נכונה בעבודה, על מנת לשמור על בריאות העובדים שלכם ולספק להם סביבת עבודה נעימה, בטוחה ובריאה יותר.

כל מה שחשוב לדעת אודות תוכנית בטיחות נכונה בעבודה

קודם כל, חשוב להדגיש כי תוכנית בטיחות אמורה להכיל נושאים מסוימים, כמו למשל: פירוט של כל הדרכות הבטיחות המתוכננות לשנה הקרובה, מערך נהלי בריאות ובטיחות, נהלי חירום, נהלי בדיקות ציוד, רשימה מפורטת של כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות לעובדי המקום, תוצאות סקר סיכונים ועוד.  נושאים אילו רשומים בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תכנית לניהול הבטיחות), תשע"ג-2013. רק בעל מקצוע המתמחה בתחום הבטיחות במקומות עבודה יוכל לכתוב לכל חברה ולכל ארגון תוכנית בטיחות המתאימה למאפיינים ולצרכים הייחודיים לו. יש לזכור כי כתיבת תוכנית בטיחות דורשת לא מעט ידע והכשרה מתאימה מטעם אגף הפיקוח על העבודה, לכן רק אדם שעומד בכל הפרמטרים הדרושים רשאי לכתוב תוכנית בטיחות. החוק מציין במפורש כי כותב התוכנית חייב להחזיק באישור תקף. 

כיצד להבטיח לעצמכם תוכנית בטיחות נכונה בעבודה?

תוכנית בטיחות איכותית ומקצועית חייבת להיכתב על ידי אדם בעל הסמכה מתאימה לצד ניסיון וידע רב בתחום הבטיחות. יש להבין כי לב ליבה של התוכנית מתרכז בתחום של ניהול סיכונים. מדובר על תהליך הכולל סקר סיכונים וניתוח של הסיכונים הקיימים במקום העבודה. תוכנית הבטיחות אמורה להתייחס לסיכונים האלו ולהציע פתרונות שונים אשר נועדו להפחית את רמת הסיכון וגורם אחראי לאותו פתרון וכמו כן גורם אחראי לאותו סיכון. מעבר לכך, התוכנית אמורה לכלול פעולות יזומות, שנועדו לצורך איתור מפגעים במקום העבודה, ניטור סביבתי וקביעה של כללים ונהלים לצורך טיפול בממצאים של הביקורות השונות. 

אנו בחברת Safety On מתמחים בכל תחומי הבטיחות במקום העבודה. אנו מספקים שירות של כתיבת תוכנית בטיחות, תוך כדי הקפדה על כתיבה מקיפה, מדויקת ומקצועית ביותר. 

אנו מתאימים את התוכנית לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של כל מקום עבודה, במטרה לשפר את רמת הבטיחות במקום ולספק לעובדים סביבת עבודה בטוחה ונעימה יותר. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.