איך מגישים בקשה להיתר רעלים? - כל מה שאתם חייבים לדעת!

ישנו חוק בארץ, אשר מגדיר באופן מפורש כי אף אדם לא רשאי לעסוק ברעלים מסוכנים, ללא קבלת היתר מיוחד, הניתן על ידי ממונה מטעם השר להגנת הסביבה. לכן כל סוג של מפעל או בית עסק, שמעוניין להתחיל לעסוק בתחום, חייב להגיש בקשה להיתר רעלים, דבר שמצריך הקפדה על דקויות וניסוחים שונים. אנו בחברת Safety On נשמח לסייע וללוות אתכם בתהליך, על מנת לאפשר לכם לקבל את האישור המיוחל. אנו מתמחים בתחום הבטיחות ומבטיחים ללוות אתכם באופן אישי, על מנת להבטיח לכם ולעובדים שלכם, מקום עבודה בטיחותי ונעים יותר. מרגע קבלת היתר רעלים, ניתן להתחיל להשתמש בחומרים מסוכנים ולבצע כל סוג של פעולה הכרוכה בהם, כולל ייצור, ייבוא, שיווק, רכישה וכדומה.

כל מה שחשוב לדעת אודות בקשה להיתר רעלים

קודם כל, חשוב להבין כי המטרה הראשונית של היתר רעלים, היא לוודא כי לבית העסק יש את הידע והיכולת להתמודד עם חומרים מסוכנים. יש להבין כי ללא ידע מקדים בתחום, עלולים להיווצר לא מעט מצבים בעייתיים, העלולים לסכן את העובדים ואת הסביבה הקרובה, הן בעבודה השוטפת והן במקרי חירום. חשוב שכל העובדים במקום יידעו כיצד להתנהל נכון עם החומרים המסוכנים וישמרו על כל הנחיות הבטיחות הרלוונטיות, על מנת לשמור על בריאותם ולדאוג למקום עבודה בטיחותי יותר. מעבר לכך, כדאי לדעת כי היתר הרעלים מותאם באופן ספציפי לכל סוג של תעשייה, ולכן כל היתר מספק הנחיות שונות בנוגע לצורת העבודה הנדרשת עם החומרים המסוכנים, צורת השילוט הדרושה וכמובן צורת האחסון האופטימלית ביותר, עבור החומרים המדוברים.

בקשה להיתר רעלים – נקודות חשובות שכדאי להכיר

כדאי לדעת כי כל סוגי החומרים המסוכנים מסווגים לפי רמת הסיכון שלהם. כמו כן, לכל סוג של עסק יש את רמת הסיכון שלו, לכן על מנת לקבל היתר רעלים, יש צורך לעמוד במגוון רחב של דרישות שונות. מעבר לכך, יש לדעת כי כל עסק יצטרך לשלם אגרות שונות וליהנות מתוקף משתנה של ההיתר, בהתאם לרמת הסיכון של החומרים המסוכנים ולרמת הסיכון של העסק. עם זאת, ישנם עסקים שאינם נדרשים להחזיק היתר רעלים, מאחר והדבר תלוי בכמויות ובריכוז החומרים המסוכנים. מומלץ להתייעץ עם חברה שמתמחה בתחום, על מנת להימנע מבעיות מיותרות, מאחר ועיסוק ברעלים ללא היתר, עלול להוביל לעבירה פלילית. על מנת להגיש את הבקשה, יש צורך למלא את הטופס המתאים, לצרף את המסמכים הרלוונטיים וכמובן לשלם את האגרה המתאימה.

אנו בחברת Safety On נשמח לסייע ולייעץ לכם בכל הקשור להגשת בקשה להיתר רעלים. אנו מתמחים בתחום ונוכל לסייע לכל חברה ולכל מפעל, לוודא כי הם פועלים בהתאם לחוק, תוך כדי שמירה על כל כללי הבטיחות. לקבלת ייעוץ ומידע נוסף, צרו קשר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.