ארגונומיה - דגשים ליצירת סביבת עבודה נוחה ויעילה

ארגונומיה היא תחום העוסק בהתאמת סביבת העבודה לעובדים, כך שכל עובד יוכל לעבוד בצורה נוחה ויעילה לאורך זמן רב ולא יגרמו לו נזקים.

בניגוד לדעתם של חלק מהאנשים - בין אם מדובר על מעסיקים או עצמאים, יצירת הסביבה המותאמת אינה גוזלת יותר מדי משאבים, כאשר השקעה בנושא תאפשר עבודה טובה ויעילה, והחשוב ביותר - לא תפגע בבריאותם של העובדים.

יצירת סביבת עבודה ארגונומית - איך עושים את זה?

יצירת סביבת עבודה ארגונומית דורשת תכנון מקדים והרבה מחשבה. הדבר הראשון שיש לעשות כאשר מתכננים סביבת עבודה ארגונומית הוא לאפיין את צורת העבודה המתבצעת ואת המשימות שעל העובדים לבצע. במידה שיש צורך למשל בישיבה ממושכת וביצוע שיחות טלפון רבות, חשוב לתכנן עמדות עבודה נוחות, בהן יוכלו העובדים לשבת ולבצע את כל הפעולות הנדרשות באופן פשוט וקל.

בין היתר יהיה צורך לדאוג לכך שהכיסא עליו יושבים העובדים יתמוך בגב ויהיה נוח, שגובה השולחן יתאים ושיוקצו לעובדים אוזניות נוחות לשימוש וטלפון נוח לשימוש.במקרה של חברות הייטק למשל, בהן העובדים משתמשים במחשבים כל הזמן, יש צורך בהצבת שולחנות רחבים עליהם ניתן להניח עכבר, מקלדת ומחשב.

שולחנות אלו צריכים להיות מספיק מרווחים בכדי לאפשר לעובדים להניע את העכבר בצורה חופשית וללא מאמץ. כמו כן, יש למקם את המסך בגובה ובמרחק שמאפשרים לעובדים להתבונן במסך לאורך זמן ואף להעביר את מבטם במהירות מהמסך אל המקלדת בלי שתגרם להם תחושת כאב. מעבר לכך, יש למקם את התאורה בצורה נכונה ולוודא שעוצמת התאורה מתאימה.

סביבת עבודה נוחה - שמירה על הבריאות ושיפור העבודה

כדי לייצר לעובדים סביבת עבודה נוחה, חשוב מאוד לבחור בריהוט איכותי ונוח אשר מאפשר ישיבה נכונה ותמיכה בגופו של העובד. 

כמו כן, יש לבחור בחברה שמספקת שולחנות אשר מותאמים לגובהם של העובדים ולפעולות שעליהם לבצע. יצירת סביבת עבודה ארגונומית תאפשר לעובדים להישאר מרוכזים ותסייע להם לשמור על בריאותם, כתוצאה מכך תתבצע העבודה בצורה יעילה וטובה יותר.

הבנה בתחום הארגונומיה עשויה לסייע מאוד למעסיקים, על כן, רצוי עבור כל בעל עסק לקבל ייעוץ מקצועי מחברה המתמחה בתחום הארגונומיה.

Safety On - כשנוח לעובדים שלכם כולם מרוויחים

במידה שאתם מעוניינים לייצר לעובדים שלכם סביבת עבודה נוחה, אשר תאפשר להם לעבוד בצורה יעילה וטובה, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו - Safety On. 

כחברה המתמחה בתחום הבטיחות בעבודה, צברנו ניסיון רב במתן ייעוץ בתחום הארגונומיה ונוכל לסייע לכם להתאים את סביבת העבודה למשימות השונות. אתם מוזמנים לפנות אלינו, לשאול כל שאלה ולקבל שירות מקצועי.

ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון או על ידי שליחת מייל. כמו כן, תוכלו למלא את הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.